Kategorie
ekowiadomości

5 naturalnych alternatyw dla cukru w wypiekach

Wiele osób ogranicza cukier w codziennej diecie stosując melasę, naturalny słodzik czy syrop klonowy. Jednak często nie wiemy, czym zastąpić cukier piekąc ciasto czy babeczki

Wiele osób ogranicza cukier w codziennej diecie stosując melasę, naturalny słodzik czy syrop klonowy. Jednak często nie wiemy, czym zastąpić cukier piekąc ciasto czy babeczki (np. wielkanocne). Dzięki garści informacji będziemy przyrządzać zdrowe smakołyki, które polubi cała rodzina.

Oto pięć składników, które naturalnie osłodzą nasze wypieki:

1. Miód

  • ma dobroczynne działanie dla układu odpornościowego. Zawiera witaminy, m.in. B6, tiamina, niacyna, ryboflawina, kwas pantotenowy i niektóre aminokwasy,
  • jest bogaty w cenne dla organizmu minerały: wapń, miedź, żelazo, magnez, mangan, fosfor, potas, sód i cynk,
  • zawiera przeciwutleniacze,
  • zawiera cukry, które są stopniowo wchłaniane do krwiobiegu, co powoduje lepsze trawienie.
Miód należy stosować z umiarem! Nie wolno podawać go dzieciom do 12 miesiąca życia. Przeczytaj: Miód w diecie dziecka.

2. Mus jabłkowy (przecier z jabłek z przyprawami)

  • dzięki wysokiej zawartości błonnika pokarmowego korzystnie działa na system trawienny,
  • może dostarczać aż 80% zalecanej dziennej dawki witaminy C.

3. Cynamon

  • obniża poziom cholesterolu,
  • obniża poziom cukru we krwi,
  • chroni przed chorobami serca.

4. Naturalny ekstrakt waniliowy

  • pomaga zapobiegać utracie pamięci,
  • równoważy poziom wydzielania hormonów,
  • zmniejsza stan zapalny organizmu.

5. Olej kokosowy

  • zwiększa odporność organizmu,
  • reguluje metabolizm,
  • działa antybakteryjnie, przeciwgrzybicznie – to przeciwutleniacz.

Foto

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *